Nya öppettider från 11:e februari 2013!

Mån: Stängt
Tis: 15-18
Ons: 15-18
Tors: 15-18
Fre: 15-18
Lör: Stängt


måndag 25 maj 2009

Min mormor...

Hej vänner!

Vi i familjen fick ett tungt besked i början av mars.
Men jag har inte velat berätta det här på bloggen, då jag vill att detta ska vara en blogg där man kan komma in och bli glad och få idéer....
Men jag måste nu berätta (kan vara skönt att få skriva av sig ibland).

Min mormor fick cancer.
Hon har så gott som cancer i hela kroppen.
Och det gick fort kan jag lova...

Vi har tittat på kort från jul och det syns ingenting!
Och i mars så var hon helt annorlunda!!

Bara skinn och ben.....
Inte mormor..... :(

Hon som alltid varit så glad och pigg!
En person som alltid ställde upp, hjälpte alla och som aldrig var sjuk!
Och som plötsligt förvandlades till en person som knappt kan stå på benen, inte njuta av det liv vi har....

Detta känns väldigt tungt, samtidigt som det är mycket svårt att förstå!!
Jag är en person som inte visar mina känslor så mycket, jag tar det mest för mig själv.
Därför känns det väldigt bra att kunna skriva om det.

Den person som har det jobbigast just nu är min morfar....
Han får se detta elände hela tiden och se den person som han har levt sitt liv med bara rasa.....
Hur en person kan förvandlas så fort..........hemskt!

Varje dag som hon gör framsteg blir vi JÄTTE glada, det betyder så MYCKET.....
Och nästa dag får hon cellgifter igen och hon blir lika dålig igen....
Hon hinner precis hämta upp sig efter all smärta och alla gifter hon får innan hon får nya......
Usch......... :(

Detta är en HEMSK sjukdom och det förstår så många människors liv.....

Varje gång min mormor blir bättre så känns det som en tung sten släpper från mitt hjärta....
Jag hoppas av HELA MITT HJÄRTA att mormor klarar av denna hemska sjukdom och kan fortsätta att leva ett underbart liv med oss och morfar!!



Detta är min underbara mormor när hon var ung!!!!

Så mormor, KÄMPA!!!!!
Du, vi, kommer att klara av det här!!

Så till alla er därute - var rädda om varandra!
Ta till vara på varje dag som den var den sista!!


Till mormor!!
Jag vill ge dig tre saker,

En ros, en stjärna och mitt hjärta,
Rosen för att jag älskar dig på dagen,
Stjärnan för att jag älskar dig på natten,
och mitt hjärta för att jag älskar dig för alltid!

Ha nu en jätte bra vecka - och som sagt, var rädda om varandra!

7 kommentarer:

Leamarlené sa...

Jag ska be för din mormor så mycket jag hinner. Jag vet precis vad du går igenom. Min mamma dog i cancer för 11 år sedan..hon blev bara 48år. Hon fick också cancer i hela kroppen fast det började från lungorna och spred sig...allt pga rökning. Jag förstår er vilken hemsk tid ni har just nu...fruktansvärd. Jag hoppas att hon klarar sig...det är många som gör det idag och hon ska väll vara en av dom.

Ska tänka på er alla stunder och be för henne...

Kram, Marlene

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!
Vet vad du och din familj går igenom, min mormor gick bort i denna skit sjukdom för 6 år sen.. Se en människa man älskar tyna bort på detta sätt är hemskt...
Det gick inge bra för min mormor men jag hoppas hoppas att din mormor är stark och övervinner detta hemska..

Tänker på dig, ta hand om dig KRAM Maria

Unknown sa...

Tårar i ögonen läser jag vad du skriver.. Usch.. vilken jobbig tid. Min syster hade en form av sällsynt cancer i benskellettet för 5år sedan och det va en oerhörd jobbig tid med alla dessa känslostormar som kom o gick. Hopp o förtvivlan i en blandad kompott. Att se sin syster förvandlades till ett vårdpaket. Usch.. Tack o lov kämpade hon sig igenom det! o har blivit friskskriven. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det här kommer att gå bra för din mormor. Sänder dig en tanke i den här jobbiga tiden. Sköt om dig. Kram Lenita

Titti sa...

Hej Sandra

Jag förstår precis hur du känner.
Själva väntar vi på mer svar från Uppsala... vi vet att Y har tumörer på lunga och lever också..
Men vi får hoppas att de klarar detta :) Vi är sega vi i Grums eller hur!!!

Kram Titti

Marie sa...

Det var inget roligt besked om din mormor, hoppas nu att hon är på bättringsvägen.

Ha en fortsatt bra dag, trots omständigheterna. Tänker på dig och din familj, kram Marie

Anneli sa...

hoppas det går åt rätt håll och att hon får finnas kvar hos er ett tag till...tänker på er...
kramar
annelie

Pixi sa...

ohh vad lik du e henne!! ! =)..Cancer e en fruktansvärd sjukdom ,den fullständigt äter upp en ..Min mamma o farfar gick bort i 2 enbart" cancer..Usch ja ,ska be o hoppas för din mormor att nåt mirakel sker o att den försvinner från henne! amn måste få sånt här ur sej då o då ,jag kan iaf inte bära nåt inom mej längre,gjorde det förr o det blev bara till ångest attacker o familjen fick lida för mitt dåliga humör..Idag kan jag släppa ut allting,behövs inte så mycket men det gör underverk iaf på mej..Vacker dikt du skrivit oxå! Som sagt sak be för er !! Kram o Lycka till med allt nu ! =)