Nya öppettider från 11:e februari 2013!

Mån: Stängt
Tis: 15-18
Ons: 15-18
Tors: 15-18
Fre: 15-18
Lör: Stängt


söndag 1 mars 2009

Sovrum...

Hej!

Idag är det inte lika fint väder här, igår var det jätte fint väder och solen var framme hela dagen.
Men idag har det gråa, trista vädret kommit tillbaka igen.
Inte lika kul, men då kan man ju passa på att göra ett inlägg :)

Jag tänka visa min nya sänggavel.
Det är en skärmvägg som jag har använt som sänggavel.



Jag tyckte att den blev ganska bra, i alla fall så länge, tills jag vet hur jag vill ha det.



Jag har hängt upp tyg-hjärtan, en galge och några gamla kort som jag har fått av min mormor.



Här ser ni ett kort på min mormor.
Eller hur är hon vacker?



Förra gången visade jag ju en bricka jag hade gjort till min mormor och morfar.
Jag gjorde även en till mig själv :)
Jag målade även denna vit, men jag shabbade denna också.
Sedan så målade jag texten "Carpe diem" på kanten på denna istället.
Jag tyckte att den blev riktigt bra :)



Så nu står denna bricka på bänken i köket, och väntar på kaffe gäster :)

Nu ska jag fortsätta att titta på vasaloppet och ta mig en smörgås :)
Jag hoppat att ni får en riktigt bra söndag.

Kram Sandra

22 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Fin sänggavel!Och brickan är ju jättefin och det är ju praktiskt också med brickor.
Kram Anna

Butik Östergården sa...

Ditt sovrum ser mysigt ut. Jag håller som bäst på att arrangera i vårt som har blivit nästan klart.
Det var ju en bra idé att ha skärmvägg till sänggavel. Vad påhittig du är!

Din Mormor var jätte vacker! Saknar min så hon gick bort för ett par år sedan hon var också mycket vacker i sin ungdom.

Hoppas du får en härlig vecka!
Kram Helen

Kerstin sa...

Sandra, du är fantastiskt duktig - *lite avis*

Kramar, Kerstin

Hanna sa...

Vad fint det va med sänggaveln!!
Ser mysigt ut!
Brickan va oxå jättefin :)

Ha d gott!
Kramar / Hanna

www.cackas.blogg.se sa...

Jag säger det en gång till...Vad du är påhittig och duktig :))

Nu ska jag måla en klädhängare och lite klädnypor,Angelica ska få dom til sin flytt.

Brickan var jättefin.
får man fråga, hur gör du när du skriver över orden??

Och du, väldigt fiffigt med sänggaveln :))
vad roligt det är att få utlopp för sin fantasi.

Ha en underbar Söndag
Kram//Catarina

Anneli sa...

Så påhittig du är - sänggaveln blev jättebra...är ju så kul när man kommer på nåt eget...
Kramar/Annelie

www.cackas.blogg.se sa...

det var det jag visste, du är DUKTIG..Sååå fint och på frihand :)

Jag får testa någon gång.

jag ( kanske :)) stansar dit smycke idag, om inte något annat pyssel kommer i mellan Haha

ha det bra//Catarina

Titti sa...

kanonfint Sandra!!!!
Jag måste försöka komma ut till dig någon dag, så vi får sitta och "töla" lite:)
Kram Titti

Nettan sa...

Vilken kul idé, blev ju himla fint!! Å va fin brickan blev! Så himla duktig du är på att texta..skulle jag aldrig få till..
Kram Nettan

Jenny sa...

Hej Sandra!
Vilken bra idé, sänggaveln är jättefin!!

Din mormor är en riktig skönhet:)

Ha en bra kommande vecka, kram Jenny

Samuelsgården sa...

Vilken idé blev jättebra med sänggaveln. Och brickan har du verkligen lyckats med. Synd på vädret, här hade vi tvärom halvdåligt igår och jättefint idag.
Kram Lotta

Barn & Inredning sa...

Verligen en fin gavel du gjort...kanon när man kan åter använda materialen. Jag skruvade upp sonens gavlar från hans spjälsängen på väggen, till vårans säng..det blev toppen..ingen har fattat att det är sonens gammla spjälsäng...kul!!

Bygatan sa...

Så gulligt av dig och ha ett kort på mormor, hon var väldigt vacker.

Ha en fortsatt trevlig kväll, kram Lena

Ullis/Leva på landet sa...

Du är ju så duktig. Brickan var ju så snygg. Vilken bra idé med skärm väggen till sänggavel.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Åsa sa...

Hej Sandra!

Fin sänggavel och bricka.
Som svar på din fråga om min brodermaskin så är den köpt på en Husqvarna butik,pris 65.000. Sen kan man köpa till ett dataprogram om man vill skapa egna mönster och det kostar ca 14.000 kr.

Kram Åsa

Pixi sa...

Tack för dina fina ord!! Så vacker brickan blev! Önskar dej en god vecka! kram =)

Vitt och nött sa...

ser jättemysigt ut i ert sovrum!

va underbar brickan blev! så fint du har gjort!

hoppas du har haft en skön helg!
kram ellen

Mamma Dee sa...

Jättefint, som vanligt =) Kram Kram

Annelie Persson sa...

Hej! gud vad fint du har hemma, o fixar o grejar jätte duktig du är! älskar ditt kök ser helt underbart ut, hit blir det defenetivt fler besök :-)
kolla gärna in min nya blogg
landsidyll.blogspot
kram Annelie

Ann-Catrin sa...

men så himla fint.. sängaveln är ju underbar och vad duktig du är på att texta.. ett riktigt proffs ju!

kram på dig
a-c

drömmen om vitt sa...

men vad fin sänggavel.....och vilken fin bricka......nu blev jag sugen på att göra en jag med:
Ha det gott!
Lotta

Anonym sa...

vilken annorlunda och kul idé med den sänggaveln!